Wednesday, August 3, 2016

Buat pertama kali

Assalamu'alaikum.
Hari ni. Sebenarnya semalam. Ayah buat pertama kali cakap pasal pokok dengan aku. Ayah cerita pasal pokok yang tanam kat taman depan rumah. Tapi dengan serius. Memang. Sebebelum ni ada je ayah cakap pasal pokok atau tanaman lain kat rumah. Tapi ni pertamakali ayah cakap pasal pokok. Dan. Ayah jugak tambah ayat kat belakang, "nanti mesti kau belajar kaedah cantas pohon bagi dia lebat lagi tumbuh masa kau masuk di tahun 3 di universiti nanti."

Yup. Ak happy. Walaupun tu je yang ayah cakap kat aku. Sebab apa. Sebab aku dapat rasa sekurang2nya ayah aku dah 10% terima hakikat yang aku dah tukar kos.

Aku minta maaf ayah. Sebab ak tak dapat jadi anak seperti yang ayah harapkan. Kini aku cuma harap aku dapat jujur dengan diri sendiri. Aku harap aku dapat jadi aku.

Ok tu je.

No comments:

Post a Comment

 

Template Design By:
SkinCorner